Creative SandBox By Google – רשמים מכנס הקריאייטיב של גוגל 2013

אתמול השתתפתי, תודות לדורי מהמזבלה, חבר שהוא גם מלך וגם זיין וגם תותח, באירוע הקריאייטיב השנתי של גוגל בטראסק בנמל ת"א.
creative-sandbox-google

כמיטב המסורת של גוגל הרעיפו פינוקים על באי הכנס כיד המלך ונתנו לנו לשחק בצעצועים החדשים שלהם- מצלמת גיפים, מסכי אפליקציות המופעלות על ידי הסמארטפון ואתר מובייל שמאפשר לדלג על התור בבאר ולהזמין לעצמך שייק פירות בהרכבה עצמית.

את האירוע אירח והנחה אור ליבן, מנהל תחום משרדי פרסום ושותפים, שפיקס את האירוע על הצד הקריאייטיבי שלו וקרא לסוכנויות לשתף פעולה עם גוגל כאשר מדובר ברעיונות יצירתיים גדולים שמצריכים שימוש בכלי גוגל (האנגאאוט, אדוורדס וגו').

מיד לאחריו עלה לדבר אלון חן, סמנכ"ל השיווק של גוגל בישראל וביוון, שהציג את הפורמולה החדשה של צוות הקריאייטיב שכדאי להחזיק היום והוא למעשה השילוש של ארט, קופי וקוד. כלומר, בקצרה, אם עד היום הארט והקופי היו מאוחדים לצורך יצירת קמפיינים מהודקים ופיצוח בריפים, ובנפרד הם היו פחות יעילים, כיום מתווסף מימד חדש והוא המימד הטכנולוגי. המימד הטכנולוגי צריך להיות חלק מהפתרון/הרעיון. מי שרוצה להתקדם לעידן הנוכחי צריך להטמיע והפנים את שינוי הכוחות הללו.

אחרי אלון חן עלו צמד אמנים, חלק משלישייה אם אינני טועה, שנקראים FOREAL TEAM, החבר'ה האלה יודעים ושואפים לחבר את העולם הפיזי לעולם הטכנולוגי, הם עושים זאת באמצעות פרויקטים אמנותיים/פרקטיים באמצעות רובוטיקה, טכנולוגית מובייל ובעצם כל העולה על רוחם. בין עבודותיהם היתה אחת מעמדות ה"צעצועים" שאיפשרה להשתמש בסמארטפו כדי להתיז צבע ווירטואלי על צג ענק ששימש כקנבס.

אורח נוסף הגיע מבריטניה, אינדי שה, שעשה סשן מדליק על Googles Creative Lab צוות השיווק של גוגל שמתפקידו, לדבריו: know the user, know the magic, connect the two”"

אני לא ארחיב מעבר לכך על דבריו משום שהרבה ממנה הייתה בוידאו, אני כן אגיד שהוא הראה דברים ממש מגניבים שכרום יכול לעשות ושבהשראתו אתם תראו מדור חדש באתר שיוקדש כולו לכרום.

הפסקה…
אחרי ההפסקה עלה לבמה, ריצ'רד דה, אחד מהמעצבים הבכירים של ממשק המשתמש במשקפי גוגל – Google Glass. למרות שלא נתנו לנו להתנסות בגאדג'ט הנחשק ההרצאה הייתה מעניינת והבהירה את החזון של האביזר החדש. החזון הוא, בשלוש מילים: Glass is Now. תפקיד המשקפיים הוא לתת מידע עכשווי הנחוץ לבני האדם. הוא לא מחליף את הסמארטפון ובטח שלא את הלפטופ. למעשה אם רוצים להסתכל על הדברים מלמעלה ניתן לומר כך:
הענן הוא הנצח, המחשב הוא שנה שעברה, הסמארטפון הוא שבוע שעבר, והמשקף הוא עכשיו.
למי שעוד לא ראה את הסרטון אז עכשיו זה זמן טוב…

לאחר מכן עלתה עדי זיו-אב המקסימה, מנהלת תחום וידאו ומדיה חברתית שסיפרה על הפרעת הקשב והריכוז שהעולם חווה ואיך אנחנו כמפרסמים צריכים לקחת את זה בחשבון. לראיה נתנה עדי את דוגמת העז הצורחת/שרה שהצליחה לייצר ספייק של צפיות שהצליח לעקוף את מיטב החתולים והכלסים שנוסעים בסקייטבורד… חומר למחשבה 🙂

ולסיום, גדעון עמיחי נתן הרצאה מרתקת לדעתי וגובלת בפילוסופיה מעבר לשיווק. הטייטל של ההרצאה היה החיים בבטא. לדברי עמיחי העולם כפי שאנחנו מכירים אותו נמצא בגרסת בטא. הוא כל הזמן בוחן את עצמו ומשפר, הוא גמיש והוא מקבל את הטעויות שבו למטרות שיפור.
ההרצאה ארכה כ-45 דקות אז אני לא אביא פה את כל הרעיונות. אני כן אעלה את הסרטון בפוסט נפרד אם גוגל ישתפו אותו.
בכל אופן אהבתי את ההרצאה ואת הסימוכין שניתנו על החברות המובילות את האינטרנט כיום. ובמיוחד אהבתי את הפיניש של ההרצאה, פיניש למביני עניין- לדבריו יש אומרים ש"השמיים הם כבר לא הגבול".

עדכון: ההרצאה של גדעון עמיחי עלתה וניתן לצפות בה פה

פוסטים נוספים באותו הנושא:

תגובתך חשובה לי

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *