סיכום אירוע "אחד על אחד" עם גוגל ישראל

101

ביום ראשון (28.4) התקיים באווניו שבאירפורט סיטי אירוע חסר תקדים בהיקפו וברעיונו שארגנו גוגל ישראל.

אני ועוד 99 שגרירים של גוגל המשתתפים בתכנית היוקרתית Google Engage לקחנו חלק באירוע השאפתני וקיבלנו את פניהם של האורחים, כ-1,200 לקוחות חדשים/פוטנציאליים של גוגל שעדיין לא מפרסמים בפלטפורמת הפרסום היעילה ביותר בהיסטוריה, הלא היא Google Adwords.

בפוסט הזה אני אספר לכם על ההתנסות והחוויה של ההשתתפות באירוע מנקודת מבטי ואנסה להעביר לכם חלק ממנה..
בשביל להבין במה מדובר צריך להיות מודעים לתהליך ההכנה שנלקח כאשר מפיקים אירוע בסדר גודל כזה. זו לא תהיה הגזמה לומר שמדובר בחצי שנה לפחות של תכנון מדוקדק לפרטים.

instart

אותנו, השגרירים (המכונים גם אינגייג'רים) התחילו להכין לפני כשלושה חודשים. ההכנה כללה הכשרה מקצועית על הפרקטיקה של אדוורדס והחידושים של המערכת וכמו כן, חידוד יכולות תקשורת ומכירה. ההכשרות הללו נתבצעו במשרדי גוגל החדשים והמפנקים במגדל אלקטרה וגם במלון דייוויד אינטרקונטיננטל באירוח ברמה של חמישה כוכבים, השקיעו בנו 🙂

האינג'ייג'רים אגב, נבחרו בקפידה ונתבקשו לעמוד בתנאי קבלה שכללו, בין היתר הסמכה מקצועית (GCP) וניהול לקוחות ב—MCC פעיל ותוסס.

על האירוע והקונספט
גוגל, כאמור, הזמינו 1,200 לקוחות פוטנציאליים למפגש היכרות עם המערכת או, בחלק מהמקרים, היכרות מחודשת ללקוחות שנכוו בעבר כתוצאה מניהול לא מקצועי של חשבון האדוורדס שלהם. הלקוחות הוזמנו באינטרוולים של 100 איש בכל סבב שיעברו תהליך שיכלול 3 תחנות עיקריות:

  1. סשן אינפורמטיבי על פרסום אונליין
  2. סשן נוסף על פרסום במובייל
  3. סשן פרקטי של פגישה אחד על אחד עם אינגייג'ר מוסמך שיבחן את הפעילות וייתן המלצות וייעוץ ראשוני.

אני נכנס לתמונה בסשן הפרקטי ולמעשה אמור לראות 12 לקוחות פוטנציאליים ולהעניק להם שירות משובח.

וכך היה:

הגעתי בבוקר לאולם הירוק, אולם רחב ידיים שהכיל 100 עמדות, שכל עמדה כוללת מחשב נייד, כרטיסי ביקור אישיים, פולדר מאובזר ובקבוק מים וכוסות. כל אינגייג'ר קיבל שתי חולצות פולו לבנות ממותגות גוגל ושוברי גוגל בשווי 300 ₪ להעניק ללקוחות.
10n1
אחת מגולות הכותרת, והיו הרבה גולות… הייתה מסאג' באמצע היום הראשון כדי להפיג מתחים ולתת אנרגיה להמשך היום. במהלך כל הזמן, בחלל הסמוך, הוגשו לאורחים ולנציגים אוכל ושתייה, היו עמדות משחקים (כדורגל שולחן, קליעה לסל, סנוקר) ועמדות של גוגל Maps בהן היה ניתן להצטלם ולקבל מגנטים. כמו כן, כל לקוח שביקר אצל אינגייג'ר קיבל פד לעכבר עליו הודפסה מודעת האדוורדס של העסק שלו בהתאמה אישית. כמו כן, לקוחות שמילאו משוב על האירוע קיבלו חולצה.

אז אם לסכם מה הלקוחות קיבלו עד עכשיו:

  • פגישת ייעוץ באורך שעה ממקצוען
  • שובר פרסום בגוגל בשווי של 300 ₪.
  • פד ממותג לעכבר
  • תמונת מגנט
  • חולצה
  • אוכל, כיף ונטוורקינג.

נחזור אליי, במהלך האירוע יצא לי להפגש בפועל עם 8 לקוחות. למדתי על עסקים חדשים שלא תיארתי לעצמי שקיימים ופגשתי אנשים מעניינים חדשים. עם חלק מהלקוחות אשמור על קשר, עם חלק מהאינגייג'רים נוצרו קשרים ונרקמו חברויות חדשות.
inaction
במהלך כל האירוע קיבלנו מגוגל אוזן קשבת, שירות ברמה גבוהה ויחס מעולה ניתנה לנו הרגשה שסומכים עלינו. אחרי הכל האירוע הזה לא היה יכול להתקיים ללא אמון מצד גוגל והנגישות של כל אחד ואחד מחברי הצוות הייתה גבוהה (מי שבתחום יותר מ-3 שנים יידע שלא מדובר בדבר מובן מאליו).
בהמשך המשיכו להרעיף עלינו גודיז ומרצ'נדייז, בין היתר:

  • תיק גב רטרו ממותג
  • ערכת טיסה הכוללת כפכפים ממותגים, כיסוי עיניים, אטמים וכו'.
  • משטח למחשב נייד.
  • פד לעכבר.
  • עוד חולצות.
  • מגנטים.
  • פולדרים מאובזרים.
  • ו…הגרלת 10 מכשירי נקסוס 7 לנציגים שיקבלו את המושב הטוב ביותר.

לסיכום,
חייבים להוריד את הכובע בפני גוגל על ההפקה הזו, גם האנשים הציניים ביותר חייבים להעריך את האומץ שטמון בקונספט הזה – המהלך של גוגל ששם את מבטחם בנציגים שלא מועסקים אצלם ולא מקיימים יחסי עובד מעביד בתשלום ויהיו ה"פנים" של החברה הוא מהלך חדשני ונועז שלא כל אחד יכול לעשות, לדעתי.

התקתוק של האירוע, במיוחד כשמדובר באירוע ראשון מסוגו, מעורר התפעלות גם בקרב הדקדקנים ביותר וניתן היה לראות את הפקת הלקחים גם בין היום הראשון לשני, אני מתרגש רק מלחשוב על איך ייראה האירוע הבא אם וכאשר יוחלט לקיימו.
אני מניח שיש אנשים שקוראים את הטקסט הזה וחושבים לעצמם איך גוגל Owned Me ואני מבין אותם, אחרי הכל Haters Gonna Hate. ועם זאת, אני מעריך חברה מסחרית שמוכנה להשקיע כך באנשים שמפעילים את המערכת שלה ונכון, מזינים לה כסף, ועדיין יש חברות שלא הבינו והשכילו להשקיע בנציגים שלהן ככה וגם אם כן זה לא משתווה לגוגל.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל מי היה אחראי להפקה ולקח חלק בחוויה הזו והפך אותה למה שהיא הייתה: לצוות של גוגל (בעיקר יהודה, נועם, אנה ועידו) למפיקות, לדיילות המסורות, ללקוחות, לנותני השירות וכמובן לאינגייג'רים שעשו את האירוע והתנהגו בג'נטלמניות ולא בתחרותיות יתרה ויצרו את האווירה והכינו את הקרקע לגיבוש "ליגת העל" של מקצועני גוגל אדוורדס. תודה.
1on1

פוסטים נוספים באותו הנושא:

תגובתך חשובה לי

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *