כנס גוגל מובייל: מוניטיזציה, פרסום וגילויים לאפליקציות (חלק א')

התמזל מזלי וביליתי את בוקר יום שלישי (5.3.13) במשרדי גוגל בכנס המוקדש לתעשיית התוכן במובייל. הכנס היה ברמה גבוהה מאוד ופנה למשווקים ומקבלי החלטות עסקיות. במהלך הכנס דובר רבות על הפוטנציאל הגלום בתעשייה המתפתחת הזו, על מקומה של גוגל בתמונה ועל האפשרויות והתובנות שכבר ניתן לדבר עליהן כיום.

google cookie

להלן אביא את עיקרי הדברים:

את המושב פתח ניר קורצ'ק, ראש מחלקת הייצוא/לקוחות גלובליים עם נתונים מרשימים על כך שהעולם לגמרי בכיוון המובייל ועל ההזדמנות הקיימת. לאחריו עלה גדי רויז, ראש תחום הטכנולוגיה בגוגל, שהציג מחקר מעניין על טבע האקו סיסטם של מפתחי האפליקציות שמגלה כי רובה המפתחים הם גברים באיזור גילאי ה30-35 שחושבים גלובלי שרובם נעזרים במימון עצמי.
בהמשך דיבר רויז על דרכי הפצה שעובדות, שלא במפתיע, אלה היו המובילות:

  • רשתות חברתיות
  •  PR
  •  קידום ממומן.

לגבי דרכי המוניטיזציה, גם כאן לא היו ממש הפתעות:

  • שטחי פרסום
  • Freemium
  • in-app

בשלב המסקנות סיכם רויז כי:

  • השוק עדיין מצוי ב Early Stage  שלו
  • כדאי להיות גמיש
  • יש סיפורי הצלחה שניתן וכדאי ללמוד מהם

עד כאן היה הרקע הכללי יותר, מפה צללנו לתכל'ס

רפאל ביטון, מומחה המובייל והחיפוש של גוגל, אירח את דורון כגן, מנכ"ל משותף ב- Deemedya.
deemedya , להגדרת כגן, היא "בוטיק פאבלישר", החברה מספקת אופטימיזציה למשחקים ברמת המוניטיזציה והיא גם ההורים הגאים של המשחק המגניב Trial Extreme.

כגן וביטון קיימו מיני פאנל על הדרכים שבהן נעזרו על מנת לקדם את המשחק בחנויות האפליקציות וחשפו כמה פיצ'רים ממש מגניבים של אדוורדס ואדמוב בנוסף ליתרונות המוכרים, העיקריים ביניהם: הכוח של הטירגוט הגיאוגרפי והחידוש המעניין של טירגוט ל"יוזרים טריים", כאלה שרכשו את הסמארטפון או הטאבלט בתקופה האחרונה (הערת המחבר: מדהים!!).

דורון סיפר על אסטרטגיית הקידום לאקסטרים טרייל 3 וחילק אותה לשני שלבים:

  1. שלב ה-Boost שיביא לכניסה לכניסה לטופ טן (על מנת לקבל גל הורדות אורגניות)
  2. קמפיין maintenance שוטף שישמור על זרם המשתמשים. (בשלב זה תתבצע אופטימיציה להורדת המחיר לקליק ולהורדה.)

אפשרויות המוניטיזציה שהומלצו היו שימוש בAdmob  מתוקף היותו גלובלי וב Mediation שמאפשרת להביא טראפיק מנטוורקים שהם לא גוגל ולהציג מודעות של רשתות אחרות.

כלי נוסף של גוגל שנעשה בו שימוש באקסטרים טרייל 3 הוא היוטיוב API שמאפשר להקליט את הסיבוב שלך עם האופנוע ולהעלות את ההקלטה ליוטיוב על מנת להשוויץ לחברים ולגרות אותם לנסות לנצח את זה (extreme trial 3 לקח את זה צעד אחד קדימה ופיתח אפשרות של Offline multiplayer אבל זו כבר שיחה שלמה לפעם אחרת..)

בסיום המיני פאנל נתן קגן מספר טיפים למפתחים שישבו בקהל, טיפים מלאי תובנה ותשוקה למקצוע:

  1. אל תפחדו! עולם האפליקציות והמובייל הוא מדהים, האפשרויות שניתן לעשות מהכסא בבית הן אדירות. אל תחכו שהמוצר יהיה מושלם, צאו לדרך!
  2. ההשקה היא רק תחילת התהליך. התהליך עצמו מתרחש בהבנת המוצר וליטושו לטובת היוזרים.
  3. לוקליזציה! יש השפעה משמעותית על השיווק כאשר מתרגמים ומתאימים שפות למדינות השונות.
  4. כוונו למקום הנכון. רמז: זה לא דווקא לאן שכולם הולכים. לכו לקהל שלכם.המשך יבוא…

פוסטים נוספים באותו הנושא:

2 תגובות “כנס גוגל מובייל: מוניטיזציה, פרסום וגילויים לאפליקציות (חלק א')

  1. פינגבאק: כנס גוגל מובייל: טיפים מעשיים לבניית אפליקציה מצויינת ודברי סיכום (חלק 3) | טראפיק

  2. פינגבאק: כנס גוגל מובייל: קידום אפליקציות אופשרויות מוניטיזציה (חלק ב')

תגובתך חשובה לי

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *