כנס גוגל מובייל: מוניטיזציה, פרסום וגילויים לאפליקציות (חלק ב')

ממשיכים… (אם לא קראת את החלק הראשון – קרא פה)

אדמוב וDFP לאפליקציות – אפשרויות המוניטיזציה לאפליקציות שגוגל מציעה, את החלק הזה העביר Iky Sandurfly , ממחלקת Partner Business solutions.

אייקי הציע מספר דרכים "למנטז" את האפליקציה, להלן אמנה אותן:

Custom search ads –  אייקי מציע לבעלי אפליקציות שמציעים בה אפשרויות חיפוש (כמו למשל Yelp) להכניס תוצאות חיפוש ממומנות דרך גוגל כך שבין התוצאות שהאפליקציה מציעה תופענה מודעות של גוגל.

Display Network–  שטחי פרסום כמו שאנחנו כבר מכירים מ"האינטרנט הישן"… במובייל נכנסות אפשרויות חדשות:

  • מודעות טקסט
  • מודעות באנר
  • מודעות מסך מלא
  • מודעות אינטראקטיביות
  • באנרי אפליקציות

Mediation – כפי שתיארתי בחלק הראשון, מדובר במערכת שמאפשרת להציג מודעות מרשתות אחרות.

DFP– את Double Click for publishers רבים כבר מכירים, בכמה מלים אספר שזוהי מערכת המאפשרת לנהל את המודעות והמפרסמים בשטחי הפרסום וניתן לעשות באמצעות אופטימיזציה להגברת הרווחיות באתר שלך. כאמור, כעת ניתן להשתמש במערכת גם באפליקציות.

בהמשך הציע סנדרפליי תרשים המנתח את המודלים העסקיים ואת האפשרויות המוצעות בפניהם:

admob

בהמשך עלתה על הבמה אנה זפסוצ'יני, מומחית אסטרטגיה בגוגל ישראל, לדבר על ההזדמנויות והפיצ'רים שאדוורדס מאפשרת. זה היה המאני טיים אם אתם שואלים אותי.

אנה פתחה את דבריה בסיבות לפרסם את האפליקציה: הגדלת נתח השוק והאצת הצמיחה והמשיכה בפריטה וירידה לפרטים של הBest practices בפרסום המובייל. מבחינה אסטרטגית המליצה אנה על הדברים שיש לקחת בחשבון, על המפרסם לדעת את התשובות לשאלות הבאות:

  • מה הייחוד שלי?
  • למה הקהל צריך אותי?
  • מה הערך שלי?
  • מי הקהל?
  • מיהו יוזר טוב?

אחרי שענינו על השאלות האלה אנחנו מוכנים להתחיל לפרסם ולהגיע לקהל הזה. איך נעשה זאת? באמצעות אדוורדס כמובן!

למה אדוורדס?

  • ה-Reach של adwords הוא עצום וגלובלי.
  • אפשרויות אופטימיזציה וטרגוט מבוסס ROI.
  • שקיפות ודיוק
  • עוד ביתרונות גוגל אדוורדס ואפשרויות הטרגוט: מיקוד גיאוגרפי ודמוגרפי, מיקוד לפי: סוג מכשיר, סוג חיבור (wi fi/3g), סוג מערכת הפעלה, תחומי עניין של משתמשים, קטגוריות של אתרים ואפליקציות, בחירת אפליקציות מסויימות ו*חדש* טירגוט מכשירים חדשים לפי זמן רכישתם (!) שבאופן מפתיע תופס גם על אנדרויד וגם על iOs.
  • כיום ניתן לעשות conversion tracking  גם ב app store (לעומת שנים עברו בהן רק בחנות של גוגל).

הכלים המומלצים לפרסום באדוורדס:

  • פרסום ברשת החיפוש – פרסום משופר שמושך את האינפורמציה +התמונה מהאפ-סטור.
  • פרסום באפליקציות – היתרון פה הוא טכנולוגית הקליק וחצי שמונעת את "סינדרום האצבעות השמנמנות"
  • פרסום בוידאו

בהמשך נבדק הקייס סטאדי על Deemedya מחלק א שפורק לחמישה שלבים:

  1. הכר את הקהל ממש טוב
  2. העברת המסר לקהל באמצעות מודעות
  3. אופטימיזציית המרות ואנליטיקן למה שקורה באפליקציה in-app analytics
  4. להמשיך לגייס יוזרים
  5. להשתמש במגוון סוגי המודעות

המשך יבוא בחלק ג'…

פוסטים נוספים באותו הנושא:

2 תגובות “כנס גוגל מובייל: מוניטיזציה, פרסום וגילויים לאפליקציות (חלק ב')

  1. פינגבאק: כנס גוגל מובייל: מוניטיזציה, פרסום וגילויים לאפליקציות (חלק א') | טראפיק

  2. פינגבאק: כנס גוגל מובייל: טיפים מעשיים לבניית אפליקציה מצויינת ודברי סיכום (חלק 3) | טראפיק

תגובתך חשובה לי

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *