כנס גוגל מובייל: טיפים מעשיים לבניית אפליקציה מצויינת ודברי סיכום (חלק 3)

חלק אחרון בטרילוגיית הסיקור לכנס גוגל מובייל המצויין. (קרא את הפרקים הקודמים חלק א', חלק ב').

עתה יעלה ויבוא אמיר שבט, מנהל קשרי מפתחים, אדם שפועל רבות בסצינת המובייל הישראלית והבינלאומית (חלקכם ודאי מכירים אותו מהמפגשים שהוא עורך. אם לא, כנסו ל Meetup.com ובחרו במובייל כתחום עניין).

אמיר נתן טיפים מועילים שיעזרו למפתחים להגיע לאפליקציות "מצויינות", שימו לב ותיישמו:

  1. שימו את הפוקוס על היוזר (וכל השאר יגיע) באנגלית זה נשמע יותר טוב אז אתרגם:
    Focus on the user and all else will follow
  2. לוקאליזציה- התאימו את האפליקציה לקהל היעד היכן שהוא נמצא, הן ברמת השפה והן ברמת שיטת הגבייה.
  3. תהיו טובים גם בטאבלט- וזיכרו! הטאבלט הוא לא טלפון גדול.
  4. מצא את המודל המתאים לאפליקציה שלך
  5. חשוב! השקיעו באנאליטיקס ושיווק. תבינו מה קורה בתוך האפליקציה (רמז: זה לא מה שאתם התכוונתם שיקרה בהכרח) עשו טסטים.
  6. שימו וידאו של How to  בחנות או לפחות הקפידו על גרפיקות ואינפוגרפיקות מרשימות.

אל תעשו:

טיפים שיעזרו לכם לשמור על דירוג גבוה וימנעו דירוגים גרועים:

  1. אל תשתמשו ביוזרים לQA שלכם.
  2. לא לבקש דירוג של 5 כוכבים (נוגד את המדיניות ועלול להביא לפסילה)
  3. אל תעמיסו בהרשאות
  4. אל תעשו ABUSE להרשאות, בלי תעלולי פרוקסי והעברה לצד שלישי.
  5. לא להתעלם ממיילים של גוגל פליי… אם תקבלו אזהרה ותתעלמו האפליקציה עלולה לרדת ותהיו בבעייה.
  6. אל תעשו Cookie Cutters, כלומר אל תפתחו אפליקציות דומות לאפליקציה "הראשית" שלכם ואז תייצרו אותה במגוון עטיפות ועם שינויים קלים- הטריק הזה כבר מוכר ויכול להזיק לכם.

כעת דן אמיר בוויכוח שלדבריו קיבל כבר תוקף "כמעט תיאולוגי" האם לעשות את האפליקציה native or web.

Native or Web?

למה WEB?

1. יותר קל לפתח

2. עובד על כל פלטפורמה

3. יכול להראות מצויין

4. אפשר בלי פלאש – HTML 5

למה Native?

  1. נראות יותר טוב
  2. עבודה שונה למערכות הפעלה
  3. אפשרויות החזרת הגולשים גדולה יותר
    Retention> home screen widget> Push
  4. יותר סיכוי להיות Featured

בקיצור, תעשו את השיקולים שלכם…

לסיום, מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, יוון וsub-saharan Africa, עלה ונתן דברי סיכום מתרגשים ומרגשים.

לדברי ברנד, התקופה הנוכחית מרגשת אותו ומזכירה לו את ימי הולדת האינטרנט המסחרי, הרגשה קצת כמו שהאינטרנט מומצא מחדש.

שוק הסמארטפונים/אפליקציות משנה את מאזן הכוחות בשוק ואת ה Market share. זו הזדמנות למי שזריז ומטמיע את קו המחשבה הזה (לדינוזאורים יהיה קשה להשתלב).

גוגל מצדה לוקחת את התחום הזה ברצינות, ועם כח גדול באה אחריות גדולה כידוע, גוגל לוקחת על עצמה את האחריות לדחוף את האקוסיסטם החדש של המובייל והיא מציעה שירותים רבים למפתחים.

מאיר ברנד ציין את הדפוס של התהליך:  חדירת טכנולוגיה–> תוכן —–> כסף
לדבריו אנו נמצאים כיום בשלב שבין התוכן לכסף וההזדמנות מונחת שם.

את דבריו קינח במוטו שאני מאמין בו מאוד ואני רואה שגוגל עומדת מאחוריו וזוקפת אותו לאחד מגורמי ההצלחה שלה והוא: "התמקדו בלקוח והיתר יגיע"

focusontheuser

 אז אחרי שקראתם את שלושת החלקים… יש שאלות? השאירו בתגובות

פוסטים נוספים באותו הנושא:

תגובה אחת “כנס גוגל מובייל: טיפים מעשיים לבניית אפליקציה מצויינת ודברי סיכום (חלק 3)

  1. פינגבאק: כנס גוגל מובייל: קידום אפליקציות אופשרויות מוניטיזציה (חלק ב')

תגובתך חשובה לי

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *